موسسه خیریه شهدای روستای گلی

موسسه خیریه شهدای روستای گلی

موسسه خیریه شهدای روستای گلی
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

بسم الله الرحمن الرحیم


روستای گلی در کیلومتر 20 جاده قدیم بجنورد بدرانلو در غرب شهرستان بجنورد واقع شده است .

روستای گلی در ناحیه کوه پایه ای استقرار یافته و اقلیم معتدل کوهستانی دارد ، آب و هوای آن مطبوع و خوب در چهار فصل سال است .

روستای گلی با پیشینه ای طولانی یکی از روستا های قدیم بجنورد بوده و مردم این روستا با گویش شیرین ترکی سخن می گویند ، مسلمان و پیرو مذهب شیعه هستند .

روستای گلی دارای 359 خانوار و جمعیتی بالغ بر 1300 نفر میباشد .

این روستا پتانسیل های باالقوه زیادی داشته که در عرصه های مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی ، ورزشی و ... در منطقه پیشرو و موثر میباشد .



روستا عزیز است ، محترم است ، ریشه ی ماست .

امکاناتی چون دارا بودن خانه ی بهداشت ، دهیاری ، آب شرب لوله کشی شده ، برق ، گاز ، تلفن ، پست بانک ، اینترنت ، تعاونی ، مخابرات ، آب و هوای مناسب و دسترسی سریع به راه های ارتباطی شهر و شهرستان ها ، مدارس ابتدایی و دبیرستان که باعث آبادانی این روستا شده است .

گندم که قوت غالب اهالی این روستا همچون دیگر هموطنان عزیز میباشد به علت وجود زمین های زراعی فراوان و حاصلخیز محصول عمده این روستا در بخش کشاورزی و زراعت میباشد . از دیگر محصولات بخش کشاورزی می توان از جو ، لوبیا ، عدس ، آفتاب گردان نام برد و در بخش باغی انواع انگور را داریم که نوع کلاداری آن بسیار زیاد و محصول شاخص این روستا میباشد که به بازار های محلی ، استانی و کشوری عرضه میشود . از دیگر محصولات باغی می توان از گردو ، سیب ، زرد آلو ، هلو ، گیلاس ، بادام و آلبابو نام برد. محصولات دامی گاو ، گوسفند ، بز و فراورده های لبنی نیز به میزان زیادی در این روستا تولید میشود.



روستای گلی با داشتن چهار هیات عزاداری و قرآنی فعال فضای معنوی چشم گیری دارد اهالی این روستا در عشق به اهل بیت (علیه السلام ) زبانزد منطقه بوده که مراسم روز تاسوعا و عاشورا سابقه ای دیرین و علاقه مندان خاص خود را دارد که همه ساله با شکوه هر چه تمام تر برگزار میگردد.



در بخش اجتماعی اهالی این روستا همیشه در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی حضور فعال داشته و اهالی ولایت مدار و شهید پرور گلی از همان روز های اول انقلاب با آغاز جنگ تحمیلی جوانان و حتی بزرگسالان این روستا عازم جبهه شدند که تعداد 10 شهید و تعداد زیادی جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب کرده است.



از کلیه اهالی محترم روستای گلی چه خانواده هایی که در شهرستان بجنورد یا شهر های دیگر و آن هایی که در روستا و حتی کسانی که اجدادشان ده ها سال قبل در روستای گلی زندگی می کردند تقاضا داریم در قسمت نظرات ، با انتقادات و نظرات سازنده و راه کار ها و رهنمود هایی که میدهند ما را در رساندن حق مطلب یاری نمایند .

لطفا از خاطراتتان ، طرح های پیشنهادی و سازنده از تحصیل کردگان موفق پزشکی ، مهندسی افراد کوشا و متمول و ... در گلی 

مخلص کلام   هر آنچه که موجب همدلی و بالا بردن روحیه همکاری و انبساط خاطر اهالی روستای گلی میشود از طریق وبگاه ما به آدرس goley.blog.ir ارسال نمایید تا با نام و مشخصات خود شما در وبگاه درج شود.

با سپاس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی